Er kjøretøyet ditt deaktivert i Hyundai Bluelink?
Hyundai Bluelink er en tjeneste som kobler bilen din til en smarttelefonapp for å gi deg tilgang til ulike funksjoner og informasjon om bilen din. Gjennom appen kan du blant annet sjekke bilens status, finne bilen, låse/låse opp dører, fjernstyre klimaanlegget (på elbiler) og sende destinasjoner til bilens navigasjonssystem.
Når du kjøpte bilen var Bluelink mest sannsynlig gratis i 3 eller 5 år. Er gratis-perioden over, og bilen din deaktivert i appen må du tegne et nytt abonnement. Frem til 9. juli 2025 kan du reaktivere kjøretøyet ditt på følgende måte:
- Reaktiver Bluelink i kjøretøyet ditt
Gå til infotainmentsystemet → Innstillinger → Bluelink-innstillinger → Aktiver Bluelink
- Legg til kjøretøyet ditt på nytt i Bluelink-appen
Åpne Bluelink-appen og legg til kjøretøyet ditt igjen med VIN eller ved å skanne QR-koden som vises på infotainmentskjermen (Bluelink-innstillinger → Modeminformasjon)
- Få tilgang til Bluelink Store
Når kjøretøyet er lagt til i appen igjen, kan du besøke Store for å kjøpe et abonnement hvis du ønsker å fortsette å bruke Bluelink-tjenestene.
Viktige merknader:
- Du kan administrere abonnementet ditt når som helst via Bluelink Store: åpne menyen (burgerikonet) → Mine sider → Ordredetaljer
- Hvis den utvidede gratisperioden utløper uten at et abonnement er aktivert, vil Bluelink-tjenestene bli deaktivert igjen.
- Du kan sjekke din nåværende plan og utløpsdato i Bluelink-appen, direkte fra startskjermen (kjøretøyvisning). Sørg for å abonnere før denne datoen.
- Bluelink LITE er ikke tilgjengelig for din kjøretøymodell.
- Hvis du kjøper et abonnement nå, vil det vises som forhåndsbestilling frem til den gratis prøveperioden utløper. Det vil deretter automatisk aktiveres som et betalt abonnement, med første betaling forfalt den 15. dagen i den betalte perioden.
- Dersom du ikke aktiverer et nytt abonnement innen fristen må du enten vente på den nye appen eller sende inn chassisnr. til Bluelink kundeservice for å få reaktivert bilen din.